Tuesday, October 9, 2012

KARTUN SUFI CINCAI2- CIPTAAN AKU!!! (ZIKR ISMU DZAT)







terjemah BM, utk yang tak reti baca BI :

1. Zikir ALLAH yang diulang-ulang dengan istikamah dan penuh tawadhu' menyuci hati dan minda, serta mendatangkan ketenangan rohani dan jasmani.

2.Ketika dalam pertengahan ZIKIR, adalah kebiasaan, kiranya kita 
akan merasa "sensasi" panas dan terbakar, dari jantung dan meresap ke seluruh tubuh, tapi usah risau bab ni, ia sebagian proses penyucian.

3.Ini adalah kerana pertarungan dengan NAFSU, SYAITHAN DAN UNSUR2 KEJAHATAN lain sedang hebat berlangsung dalam diri kita. Kadangkala dalam setengah kes anasir ini agak KUAT PERTENTANGANNYA, tapi JANGAN PUTUS ASA! TERUSKAN BERJUANG!!!

4.Perbuatan mengulangi ZIKRULLAH menerangkan CAHAYA MATA-HATI insan dan menggalakkan INGATAN MESRA kepada ALLAH MAHA TINGGI, dan sekaligus membawa ketenangan dalaman.


5.Bila hati terus menerus mengingati ALLAH RABBULJALIL, "ISTANA IBLIS LAKNATULLAHI A
LAIHI" akan mulai terbakar sementara "ISTANA ALLAH" semakin kukuh dan teguh.

6.Di kemuncak ZIKIRULLAH yang berterusan tanpa henti-henti ini, akhirnya ISTANA IBLIS ini akan BINASA SEPENUHNYA, dengan IZIN ALLAH SWT.


 7.Maka, "Istana Allah" segar bugar dan hidup kembali di 'taman hati' dan IBLIS dan KONCO2 tidak lagi punya KUASA MUTLAK ke atas diri kita dan tidak lagi berupaya menembusi ISTANA QALBUN YANG SUCI INI. Sementara itu............ISTANA IBLIS habis hancurberantakan......

8.Tapi tunggu sebentar...........
Istana SYAITHAN" tidaklah hapus binasa terus, dan boleh bangkit kembali, jika kita LUPA ZIKRULLAH dan AMAL, serta memenuhi otak dengan FIKIRAN2 KEJI.......dan INGATLAH!!! IBLIS itu berDENDAM dengan kita dan berjanji akan memusuhi seluruh anak-anak ADAM AS.


9.Jadi, ingatlah kanak2 dan orang dewasa, teruskan IBADAH dan AMAL KEBAJIKAN YANG BAIK dan MULIA, dan terus BERZIKIR, dan kita akan kecapi hidup AMAN dan DAMAI hingga ke AKHIR HAYAT...... ^_^


nukilan : SIDI RIZAL GILO ISIM.....


No comments:

Post a Comment