Sunday, May 4, 2014

Secebis Tinta Makripat ~


Assalamualaikum WBT kepada semua sahabat2 dan taulan yang saya hormati sekalian dan khususnya buat para pengikut BLOG SPIRITUAL sulungku ini.... 

Syukur kepadaNya yang tidak terhingga kerana sehingga ke hari ini, saya masih lagi terus menulis untuk menyampaikan suatu bahan thesis dan amali SPIRITUAL yang tentunya berbentuk THESIS, untuk dikaji, diolah dan diteliti dengan baik segala PRO dan CONTRA sebelum dinilai dengan penapis AGUNG untuk menyaring mana yang baik dan buruk berdasarkan KITABULLAH dan SUNNAH RASULNYA...

                                               

Sesungguhnya, ALLAH SWT memberikan kita AKAL, BUDI dan FIKIRAN yang waras bagi menilai mana yang HAQ dan mana yang BATHIL....berdasarkan senario keadaan semasa sehingga la ke hari ini, di NAFAS WAKTU DAN TIKA INI, aku melihat dengan mata kepala aku sendiri, betapa apa yang telah SANGAT2 DITAKUTI yang DINUBUAT dalam QURAN, HADIS serta seluruh KITAB2 SUCI telah pun benar2 terjadi dan "PROPHESIZED".

Lebih ramai manusia yang semakin rakus dan meninggalkan NILAI2 MURNI sebaliknya memilih untuk MENILAI MATERI dan PANGKAT serta BARANG DUNIA dari NILAI2 MURNI yang dipupuk dalam ajaran Agama, KHUSUSNYA dalam AGAMA ISLAM! Mereka sanggup secara SUKA RELA menurut jalan HAWA NAFSU mereka sendiri dan meninggalkan HAQ.No,no,no! Aku tak cakap TINGGAL TERUS DUNIA!! Tapi motto hidup kita skang ni dah terbalik "DUNIA dulu, AKHIRAT kemdian." Patutnye mestilah "AKHIRAT dulu, DUNIA jangan LUPAKAN BAHGIANNYA!!!"

Maka dengan penuh rasa SYUKUR ke HADRAT-NYA, aku berdoa semoga OTAK aku di PANDANG LUASKAN supaya mampu MENEMBUS segala SUATU RAHASIA ghaib yang halus lagi MENIPUDAYA terutama nya di sebalik segala suatu tabir HAKIKAT...

Sesungguhnya tiada daya upaya kita mau manghadapi DUGAAN dan GODAAN besar AKHIR ZAMAN ini, terutama mencapai ZAMAN mau mengesahkan mana yang MAHDI nya (The LIGHT SIDE) dan mana yang DAJJAL nya (The DARK SIDE). Aku sangat2 YAKIN dan PERCAYA akan hakikat ini, kerana ia telah pun "FORESEEN" di hadapan mata kita, dan dapat dilihat mata kepala kita sendiri.....


So, Alhamdulillah, dengan izinNYA, aku digerakkan hati aku untuk me-NAAKUL dan me-NILAI dengan baik akan setiap SEGALA SESUATU APA PUN yang datang ke hadapanku dalam kehidupanku ini, sama ada yang baik maupun yang buruk, dan dengan demikianlah, maka PENCERAHAN akan KEBENARAN ISLAM yang HAKIKI akan AKU, ENGKAU, DIA, maupun MEREKA melihat akan kebenarannya tanpa prejudis lagi....

Selagi diizinkanNya, maka aku akan terus menulis dan mengarang BLOG ini, selagi diizinNYA, dan saya berharap agar pembaca sekalian dapat memaafkan seandainya ada antara kandungan yang tidak serasi dengan KAJIAN ANDA, kerana percayalah, sesungguhnya kita ini masih BELAJAR dan terus belajar sehingga bertemu akan kebenaran HAKIKI.....

Tidak aku sangka yang sehingga detik ini, BLOG saya telah mendapat sambutan hangat saehingga mencecah 53,000++ pembaca, dan sekali lagi DIPANJATKAN segala SYUKUR pada ILLAHI dan tidak lupa jua saya berterima kasih kepada anda yang terus setia bersama saya hingga kini....

Insya Allah, jika sekiranya dipanjangkan usia kita, maka akanlah kita lihat sendiri bagaimana ALLAH dan PARA WALI serta ULAMA'-Nya akan menaikkan kembali CAHAYA yang suatu masa dulu terpadam sewaktu JATUHNYA KHALIFAH UTHMANIYYAH dulu.....

Semoga DIRAHMATI lah akan ANDA sekalian INSYA ALLAH....AMIIINN.

Hasil Nukilan : Sidi Rijal Wadudiyyah


No comments:

Post a Comment