Wednesday, September 6, 2023

Era Baharu Imam Mahdi AS

    Hari-hari Kita tidak dapat tidak, telah lali mendengar slogan2 tentangnya. Tentang Imam Mahdi AS Dan susuk Nabi Isa AS yg Akan turun dengan misi membunuh Dajjal.

   Soalnya sekarang sejauh manakah keyakinan anda berkenaan peristiwa2 tersebut. Adakah anda menganggap ianya "bedtime stories" atau anda benar2 Yakin Akan keluarnya Imam Mahdi AS bersama dengan kemudiannya turun Nabi Isa AS Dari langit? 

   Perhatikan baik2 bahawa terdapat banyak Hadith sahih berkenaan akan zahirnya Imam Mahdi. Seorang sosok tubuh yg Akan membersihkan Dunia ini dan mengangkat martabat Islam yg selama ini diperlekehkan Barat & paksi2 kufur. Tidak perlulah saya "list"kan di sini memandangkan hadith2nya yg bertaraf Hassan maupun Hassan begitu banyak. Yg dhaif pun ada. 

   Dan perlu Pula Kita ingat, seperti musuh2 kebenaran yg silam, ramai Ulama' Suk yg Akan mengikuti Dajjal. Pengikut Dajjal bukanlah kecik2 anak. Apatah lagi Dajjal itu sendiri sehinggakan hanya Nabi Isa sahaja yg mampu membunuhnya. Jika hendak selamat Fitnah Dajjal maka eloklah Kita menghafaz Di samping Cuba memahami Surah Al Kahfi 1-10 dan 100-110.

   Bila keluar je Imam Mahdi serta Dajjal maka game peperangan Malhamah Al Qubra pun bermula. Sebagaimana yg Kita semua tau, ia Akan dimenangi pasukan Islam yg mengikuti Nabi Isa AS & Imam Mahdi AS. Walaubagaimanapun fitnah Dajjal sangat besar sehingga ramai yg Akan terikutnya. 

   So, fokusnya sekarang adalah untuk menjauhi Dari segala makar Dan kejahatan Dajjal dan tentera2 nya. Banyakkan mendengar bacaan Quran. Itulah penguat batin kita. 


Nukilan Mr Rizal @ Zero Pointo Enaagy 

No comments:

Post a Comment